onsdag 14 januari 2009

Tack Pappa!!

För en tid sen skulle jag hjälpa min Pappa att köra några vändor till tippen. På sträckan mellan mina föräldrar och tippen finns det ett antal fartkamror. Min Pappa frågar då vänligt om han ska köra före mig, för han visste ju vart alla fartkamror finns... Men en lite nonchalant dotter svarar gladeligen:
-Nej, nej det behövs inte... det ser jag väl själv!!

Några veckor senare kommer ett brev på posten... 77km på 70 väg och 1500:- fattigare...

Detta var nu några år sen men idag får jag ett sms (vilket är en sensation) av min pappa
"Kolla text tv sid 118 du är i gott sällskap"

Där stod det att just den vägsträckan där jag råkade vara blyfot är den sträcka där flest åker fast... men förstår inte idag varför jag skulle berätta det för min Pappa??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar